tisdag 30 mars 2010

7 månader


I söndags blev Albert 7 månader, detta firande han med ett besök på babysimmet. Det var sista gången så han fick "krabbanmärket". Så nu får vi köpa en sköld att sätta hans alla kommande märken.
Vi var på BVC på 7 mån kontroll idag och då visade lilla gubben en sida som jag inte sett tidigare. Han blev lite blygen för Bvcssk och vände bort sitt ansikte. Lite små charmigt. Allt var som det skulle hade vuxit från 65,5 till 68 cm och vikten hade ökat från 7080g till 7740g.

Resten av dagen har Albert varit väldigt mammig. Det brukar bara vara att lägga honom i sängen så somnar han när det är dax. Men inte idag. Jag prövade allt, lägga honom på sidan, sitta brevid o klapp, vagga. O lämnade jag rummet så sparkade han bara av sig täcket och lekte med sina fötter eller gick upp i brygga. Samtidgt som han gäspa och gned sig i ögonen. Så det blev en promenad i vagen. Då somnade han. Vid nästa sovning var det samma sak. Men då somnade han på min mage. O nu ikväll har han mest velat ligga på mig. Fort jag flyttat mig eller lagt honom i sängen har han blivit tokig. Är det 7 månadersfasen:)
Får väl se hur natten blir och morgon dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar