söndag 7 mars 2010

En lugn helg

Albert fick vara lite hos farmor under fredagen då jag var först på ett hembesök och sen passade på att göra lite ärenden. Jag var blandannat och kollade på en behandlingstol som jag nu bestämt mig för att köpa.På måndag får jag besked om det går vägen med allt. Innan jag hämtade Albert så plockade jag upp P från jobbet och vi åkte tillsammans för att hämta Albert. Hade köpt med lite revbenoch potatissallad så vi åt tillsammans med farmor. Jag blev otroligt trött efter maten så vi styrde kosan hemåt. Kvällen ägnade hela familjen i sängen. Himla käckt att ha tv i sovrummet:) Albert låg mellan sina päron och jag och Albert slumrade från och till framför På spåret.
På lördagen vaknade lilla Albert väldigt tidigt, så det var bara att piggna till och gå upp en sväng. Jag hade planer på att göra en himla massa. När P vaknade åkte jag iväg för att uträtta mina ärenden. Det gick inte så bra för ena stället hade inte vad jag skulle ha och det andra stället var inte öppet,fast att det stod på skylten att de skulle ha öppet. Suck! Jag drog hem igen. Solen sken så jag förslog min lilla familj en liten promenad i solen och kaffe ute i det fria. Nu är det lite lurugt att vara ute och gå för på sina ställen är det blank is, så vi valde att gå i villa området här omkring. Planen var att hitta en bänk i solen och ta en kaffe där. Vi tänkte inte riktigt på att det är en meter snö för att komma fram till bänkarna. Tillslut hamnade vi på en gångbana lite avskilt, där slet jag fram sittunderlägg och termos o hembakade kakor. Folk tittade lite undrandes där vi satt och njöt i vår solen. Påminnde lite om gamla tider när jag var fjällbo. Sen gick vi hem och åt middag framför tvn o Ifkmatchen. Vi smakade då även av vin till kommande fest, det röda får vi tänka om på, så j-vla äckligt..men det vita var ok. Så det blir till att köpa nytt rött till nästa helg och testa igen. Vi kollade på melodifestivalens andra chans och sen hände inte så mycket mer av den kvällen.

Albert fick välling rätt sent igår kväll och sov ända till kl 5:45 då fick han en flaska med tillägg och somnade om. Vaknade först strax efter åtta. Då hade jag legat en stund och funderat på om jag skulle kliva upp.
Albert och jag smög upp och lät pappa P sova. Jag började skura ut ugnen efter en liten olycka iveckan(jag hade råkat ställa in en plåt med bakplåtspapper högt upp i ugnen så pappret började brinna när P satte på ugnen, han märkte det väldigt snabbt så det hände inget allvarligt) Albert satt brevid i babysittern och pratade med mig. När gröten sen var färdig gick vi in och väckte P så han fick ge Albert lite och äta.Själv ställde jag till med bak. Kokostoppar på 600g kokos och kolakakor(3 satser) samtidgt som jag diskade och grejade i köket. P satte sen igång med stor städning. Vi hann även med babysim och handling på em innan A slocknade.
Vart en skön helg!

Ibland ligger jag och tittar på Albert när han sover. Kan inte låta bli att klappa hans mjuka lena händer, pussa hans små kinder. Han är så gosig. Att han sen när han vaknar vänder sitt lilla huvud mot mig och lägger av största leendet med ögon som glittrar gör ju inte att jag mår sämre. Kan få sådana lyckorus när han gör så. Det bästa är nog när jag kommer hem från jobbet och säger: hej a, nu kommer mamma o att han då vänder sig om och nästan räcker ut armarna mot mig. Det gör det verkligen värt mödan att jobba. Att få chansen att få komma hem. O det är lika gott när P säger hej när jag kommer hem. Känns skönt att vara efterlängtad och älskad.

Nu ska jag mysa med mina killar innan det är dax för en ny vecka. Om de orkat hålla sig vakna förstås:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar