onsdag 10 mars 2010

Avbrott i vardagen.

Idag har jag och Albert vart iväg på öppna förskolan igen nere i centrum. Vi var med på sångstunden och blev kvar en stund innan vi begav oss iväg för att göra lite ärenden. Rutinerna blir lite rubbade när vi åker på äventyr så här mitt i veckan så det blev lite sioså med sovningen. Så när vi kom hem kl två la vi oss båda två på sängen o sov en timme. Det behövde vi båda.
Sen åt Albert glatt kalkon,potatisomajspure till middag och banan till efterrätt. Han äter så himla bra och det är kul. De senaste kvällarna har han fått välling vid 23 tiden och då har han sovit hela natten. Har bara vaknat för att näsan är full med kråkor eller för att nappen saknas. Men det är snabbt åtgärdat.
Ikväll har Alberts morfar varit barnvakt. Jag och P har varit på Kulturum i Partille och lyssnat på mina idoler :) Arvingarna hade ett uppträdande för sittande publik. Vi båda uppskattde besöket och Albert tyckte det var helt ok med att ha morfar hos sig. O morfar tycket det var helt ok att vara med en liten kille som jollrar och "tjötar" och somnar när man lägger honom i sin säng.

Igår satte jag ihop Alberts spjälsäng så nu sover han inte i vaggan längre. Han är stor kille nu så han behöver mer plats.

För mitt företag har det börja rulla på. Stol och lite annat är beställt, hyran är klar och pappren ska nu skrivas för att hyra rummet intill. Spännande tider. Jag har nu även avtal med Friskvårdskupongen, måste uppdatera hemsidan.

Imorgon skall jag jobba igen och sen blir det scoutmöte på kvällen tillsammans med P & A.

Ibland är det dumt med sms & mail, får man inte svar så blir man orolig att meddelandet har uppfattas fel eller att det inte kommit fram. Ska blir bättre på att svara fort samt att ringa istället för skicka elektronsikt.

Nu ska jag dra på sterion med lite Arvingarna och minnas tillbaka på ungdomsens synder:)

2 kommentarer:

  1. jaså har du syndat i din ungdom vi måste ses någon dag i vårsolen inger

    SvaraRadera
  2. Inga jätte synder men har hängt en del på dansbana o lyssnat på Arvingarna och liknande band...inte alltid helt nykter för jag dansar inte nykter:)
    ses gärna i vår solen!

    SvaraRadera