söndag 17 januari 2010

Ny mat

I torsdags började vi ge Albert nästa steg i tilllägg. Semp nr 2. Det är lite mer fibrer i det och det märktes. Hans mage har fått jobba:) Fiser och det "knorrar" i magen. När jag kom hem från jobbet på torsdagen så satt P i soffan med bar överkropp och Albert låg i gymmet i bara blöjan. Lilla papsen var trött på att byta nedkräkta kläder. Men nu tycker inte jag att det kräks mer än tidigare. Kanske lite mindre. Eller så har jag vant mig. Det är iallafall inte lika stora mänger som tidigare.
På fredagen just innan det skulle komma massa folk hem till oss la Albert ett lass i sin bjöja, 1a lasset efter att han börjat med Semp 2. Jisses va det lukta. Det är väl bara att vänja sig.
Det var P scouter som var här på lite gemenskapsträff, det bakades pizza, (köket har fortfarande inte hämtat sig) och tjötades. Albert gick o la sig när folket kom och sov hela kvällen. Skönt att han inte blir störd av att det sitter ett stort gäng i rummet brevid och tjötar. Jag kom inte i säng förrän kl halv två och sen skulle jag upp och jobba. Hade fullt upp på kliniken men var väldigt seg. Skulle handla på vägen hem men struntade i det, åkte till P o A som var på scoutgården. Hämtade dem och sen åkte vi hem och vilade. Kvällen avslutades med kinamat och film, Män som hatar kvinnor. Vi var tvugna att avbryta filmen en stund då Albert "pratade" så högt att vi inte hörde TVn. :)
Att Albert förra helgen sov hela nätterna var inget han tyckte var kul för det är bättre att väcka sina föräldrar minst en gång och ibland 2 gånger per natt. Att han får annan mat verkar inte hjälpa. Men förhoppningsvis kommer vi bara bli väckta på nätterna i några år till:) O han e ju rätt sött när han ligger o gurglar o pratar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar