söndag 31 januari 2010

Isande öäventyr

I fredags la bredband och telefon av här hemma. Mycket irriterande. Tur att man har mobiltelefon och en dong. Har fortfarande inte fått ordning på det hela.

Idag har vi vart ute på isande äventyr och lärt oss massa.
1. Albert trivs inte att bli ner knödd i en förliten overall.
2. Glöm inte vantar till ditt barn!
3. Planera och kolla upp vart du skall.
4. Flytta aldrig ut till ngn ö. Väldigt kalla vindar!
5. Kolla batterit i kameran innan du åker.

Vi åkte med våra grannar ut på äventyr till Styrsö, jag som aldrig vad jag minns varit i södra skärgården tyckte detta var en trevlig ide. Så vi packade våra bilar och åkte ut till Saltholmen. När vi packade ur bilen märker jag att jag glömt Alberts vantar, jag är van att han har overall på sig som man stänger in händerna. Så jag har ingen rutin på ta med vantar. Men tänkte jag det går nog bra ändå.

Kom på båten,åkte båten gick av båten och sen börja vi vela lite om vart vi skulle gå. Albert skrek och vi bestämde oss för att gå vänster. P sprang med Albert i vagnen och tillslut somnade han. Vinden ven och var isande. Vi bestämde oss för att gå till Donsö och fika där. O vi gick. o Albert vaknade och Albert skrek....O P sprang...och jag bar lite men inget blev bra. Men tillslut somnade Albert iallfall och tillslut hittade vi ett cafe. Det sög i tarmen och jag var frusen. Det visade sig då att det hade ingen mat så jag o P fick dela på en semla och en annan smarig kaka. En härlig socker kick.Efter några timmar satt vi åter på båten för hemfärd.
När vi klev av båten började Albert skrika igen...
Han somnade halvvägs hem..
Vi stanndade och hyrde film på hemvägen. Så vi har bara myst inne med tända ljus och sett på film och ätit rester från gårdagen. Ute är det kallt o snöar.

Det var ändå skönt att komma ut på lite äventyr synd bara att Albert inte hade det så bra...men learnig by doing som scouten sa.
Väl hemma har Albert åter varit nöjd med livet, kan bero på att han kan sträcka ut benen och slipper ha kalla händer:)(Albert har jättemånga vantar i olika tjocklekar så nu kommer han alltid ha vantar när han går ut)

1 kommentar:

  1. Lyx för er som kan hyra film och mysa. Andreas hade som mål att se en inspelad film, men våra godingar somnade i bilen hem. Vilket resulterade i två barn som icke kunde somna på kvällen. Varsin pizza och två timmars sövande gjorde att vi var helt slut. Pontus fick vi tillslut i säng, genom att lägga honom mellan oss när klockan var 23.00. Tänk vad en power-nap kan göra livet surt...

    SvaraRadera