torsdag 28 januari 2010

5 månader

5månader!


Idag är jag så här stor!

Lång tunga har jag hälsar Albert.




En konstig närbild.




Mammas lilla pussgurka!




För fem månader sedan blev jag morsa, så mycket som hänt under dessa månader. Albert känns som en stadig liten bit, om man jämför med när han föddes, han försöker sitta med stöd och halvligger han mot en kudde försöker han dra sig uppåt till sittande. Killen med magmuskler.
Att fira sin 5 månader gjorde Albert ihop med sin pappa med ett BVCbesök. Det blev ett stick i varje lår, mätning och vägning. Nu väger Albert nästan 6.8 kg och är 64,5 cm lång.
Hade ökat nästan ett kg sedan sist. Efter Bvc hans det med ett besök på pappas jobb.


Nästa vecka ska vi börja babysim så nu måste det shoppas badbyxor..ska bli spännande och se hur det funkar.


För mig går det lite trögt just nu med min klinik, håller på att annonsera så jag hoppas det ramlar in lite kunder. Men det är segt att vara på kliniken utan att det händer ngt. Men januari är ingen bra månad för ngn tror jag. Hoppas det börjar boka upp sig lite snart. P verkar då trivas att jag jobbar så att han får vara hemma. O det är väl bra det.
Hoppas det är fint väder i morgon så det kan bli en liten promenix, om det inte är för halt förstås.











1 kommentar: