onsdag 6 januari 2010

En bra start på nya året.

Det har varit en bra start på det nya året. Varje dag utom i måndags(jag jobbade) har jag och min lilla familj varit ute och gått, Albert sover så gott i sin vagn och jag och P får chans att prata om allt utan störande element. Vi har kommit på att vi bor perfekt. Det finns massa olika promendadvägar..både uppför o nerför och lite plant. Igår gick vi till biblioteket och Albert fick en bok där. Det blev lunch på torget och sen en sväng in på Allum innan vi var lata och tog bussen hem.

På kvällen var jag på min nya kurs på viktväktarna med förhoppning om att inte gått upp över nyår(mycket god mat och dryck) och min födelsedag. Blev väldigt överaskad o glad när vågen pekade minus. Måste varit alla promenader som gjort susen. Bara fortsätta traska!

P har haft semester mån och tisdag och startar sin föräldrarledighet i morgon så han jobbar bara fredag denna vecka. Jag började jobba i måndags och skall jobba imorgon igen. Tyvärr så var det bara en kund inbokad men jag kan pyssla med lite pappersarbeten. Nog dax att annonsera igen så kunderna vet att jag är tillbaka.

Idag på morgonen har Albert garvat så gott, tänkte att jag skulle få det på film men så fort kameran kommer fram så tystnar han. Blir så förundrad att han är så söt,glad,go,len ja helt enkelt så jäkla go unge och min! Ja, och P´s oxå förstås.
Nu vilar Albert så jag ska passa på att dammsuga lite. P diskar. Lite hemmapyssel innan den dagliga promenaden. En promendad idag som vi antagligen får pölsa i massa snö för det har snöat en hel del och snöar fortfarande. Det var längesedan jag såg så här mycket snö här i Partille, kanske det blir ngt åk på sopsäck? Hade varit kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar