söndag 6 november 2011

Vardagslyx

När livet går i 110 knyck är det skönt med lite vardagslyx. I fredags hade P tagit en semesterdag. Vi passade då på att åka till Ikea, var där kl 10 när de öppna. Efter att A sovit gick vi till skogs och grillade korv med kusinerna från den stora ön. Det var underbart att han var hemma.
Lördagmorgon åkte min älskade make iväg och köpte färska frallor och winerbröd. Det är verkligen lyx. Sen åkte far o store son iväg till lekplatsen i Lerum så att jag fick bokföra och röja lite hemma. Lille H sov nästan hela tiden. Middagen åts hos svärmor, oxå lyx att slippa laga mat.
Idag fick P lite morgonlyx han fick sova, eller iallafall ligga kvar i sängen till kl 9. När han kom upp tog jag och A på oss och gick ut till sandlådan. Det var lyx för mig att få vara ute med A utan H.
Efter att firat att H är 2 månader idag, laddar jag för att börja jobba igen o P för att vara hemma. Imorgon börjar jag på kliniken och ska jobba måndagar o varannan lördag. Skrämmande och kul på samma gång. Kommer sakna små killanna men njuta av att få längta efter dem. Vet ju att de har det lika bra med sin far som med sin mor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar