fredag 18 november 2011

Aktivt värre

Vintern kom visst av sig. Det blev kallt och när jag väl varit i källaren och dragir fram vinterjackan, då är det plusgrader igen. Ikväll hade vi +9. Lite konstigt den här tiden på året.
Igår hade A förskola sopp-in. De har jobbat med ett projekt för att samla in pengar till barnen i Afrika. Igår fick nära & kära komma dit och äta soppa och köpa grejer. Jag hade med mig morsan, vill så gärna att hon skall vara delaktig i barnens liv även ifall hon inte minns att hon varit med. Vi var där tidigt och A blev förvånad men väldigt glad. Spexade runt lite. Vi satte oss i det ena rummet och tittade på ett bildspel på vad de hade gjort inför denna dag innan soppan.
Upplägget för denna dag var att man skulle lägga så mycket pengar som man tyckte att det hela var värt. När vi ätit soppa m nybakat bröd, druckit kaffe m dopp förklarade jag upplägget för morsan. Hon har ingen riktig uppfattning av penningvärdet så hon sa 10 kr. Så jag sa att hon allt fick lägga 100 kr, o då fick hon små kakor barnen gjort "på köpet". Vi köpte med oss kakor och plado lera och A fick en 5a av mormor till fiskdammen. Det var en påse popcorn. Han blev väldigt nöjd över den vinsten. Jag vet att det tar på mina krafter att ha med morsan och ändå utsätter jag mig för detta. Efter en och en halv timme fick jag packat ihop mor och 2 söner. Vi alla var lika trötta tror jag. När vi lämnat morsan styrde vi tillbaka till Partille för att plocka upp P och åka vidare till det gyllene M:et. När kycklingbitsen var uppätna drog vi vidare till Lerum och vattenpalatset. Mina scouter skull bada. A o P bada och jag o H titta på. Efter nästan två timmar bad satte vi oss i bilen och åkte hem. Tog inte många minuter innan killarna sov. Vi alla var mycket nöjda med dagen.
På förmiddagen hade jag även hunnit med ett besök till BVC. Hjalmar väger nu 5700g och är 60 lång. Han hade inte växt lika mycket på längden som på brädden. Vilket syns på han goa kinder. Hjalmar är en go kille som gärna ligger och pratar med den som vill lyssna, boxa på grejerna i babygymmet är oxå en rolig sysselstättning. Han är verkligen lugn och harmonisk liten baby, snäll som många skulle kalla det.
Idag har dagen varit grymt skön. Det börja med att vi sov till halv nio, (jag hade vart vaken för div göromål som ammning o leta napp under natten). Att A sover så länge är inte vanligt så det var trevligt. På fm hade vi lite pyssel. Först med playdoleran som köptes igår och sen tog jag fram papper,färg och stora stämplar. Jisses sicken konstnär han är den lille godingen. Många papper gick åt, men roligt hade vi.
Han smakade både på leran och färgen men inget av det föll honom i smaken. Tror att han smaka mest för att få min uppmärksamhet.
Har även anmält mig och A till pyttedans, på en balettskola. Där startar vi till våren. Hm undra ifall jag ska köpa mig en rosatyllklänning eller ifall makens sletna joggisar funkar? :)
nu laddar jag för en dag på jobbet, ska bli kul att jobba men inte lika kul att jag har första kund kl 8.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar