söndag 13 november 2011

Lördagsbrunch

Ibland krävs det inte så mycket för att må gott. Sol,mat,goda vänner, goa ungar & en härlig man. Igår packade vi in oss i bilen och åkte till stora staden Göteborg. Vi skulle på brunch med några vänner. Lite spännande att ta med Albert på detta, då vi inte hade en aning hur han skulle bete sig. Han har inte varit så mycket inne i stan så det var mycket för honom att titta på när vi gick från bilen till brunchen.
Det blev en mycket trevlig brunch, A åt mest från dessertbordet för där fanns pannkakor. När han inte åt hoppade han lite på soffan, satt i någons knä och prata eller gick runt och spanade in läget. Det var en otroligt positiv upplevelse för hela familjen. Vi behövde inte gå i förtid utan kunde avsluta våran måltid tillsammans med våra vänner. Detta kommer vi absolut göra fler gånger, både med barn o utan o med vänner o utan.
Albert har även idag visat att han börjar bli äldre, det har inte alltid varit så lätt att ha med honom i affären. Han har sprungit o plockat i allt o vart högt och lågt. Idag testade jag en ny metod. Hemma sa jag att vi skulle åka och handla och att han skulle hjälpa mig. Vi åkte hela familjen ner till Ica och P tog H o jag tog A. A fick köra en shoppingkorg. Så berättade jag vad vi skulle handla så fick han hjälpa mig att lägga varorna i korgen.
Det hela gick över förväntan.
Denna helg har A gjort sina föräldrar stolta hela tiden.
Allt är bra m Hjalmar han vände sig från mage till rygg igår. Har aldrig sett att han gjort det tidigare, men från mage till rygg har han inte gjort än. Han gör inte så mycket väsen av sig äter, sover och skiter ngngång där emellan:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar