tisdag 8 november 2011

Kanon dag!

Idag gick jag och och barnen till förskolan för första gången. Tog bara 25 min. Den hårda vägen fick A lära sig vad som händer ifall man väljer att inte gå samma håll som mamma. När han insåg att jag inte följde efter honom, vände han om och gick tillbaka. När då insåg att jag inte väntat på honom började han ropa efter mig och blev ledsen. Jag såg honom hela tiden så det var ingen fara. Får nu hoppas att han minns lite av detta nästa gång han drar åt ett annat håll.
Var även hos tandläkaren idag, har inte varit där sen A föddes. Det är nog första gången jag fick beröm över mina tänder. Kändes väldigt skönt är tandläkaren sa att jag skulle fortsätta så som jag gjorde. Då gör man ngt rätt iallafall. Jag passade på att fråga om A tandborstning ifall han hade några tips. tvinga inte till tandborstning utan lär honom att varje morgon & kväll borstar man tänderna. Om han vissa gånger väljer att bara leka/suga på tandborsten är det ok, jätte bra ifall han får lite tandkräm i munnen. Det var skönt att höra. Då behöver vi inte bråka så mycket med honom. Självklart så var han jätteduktig ikväll och försökte borsta lite själv.
Igår började jag jobba igen och det gick bara bra och kändes bra. Killarna hade det bara bra alla 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar