måndag 15 augusti 2011

Väntan

I lördags jobbade jag sista dagen för ett tag. Nu är det bara väntan som återstår. Största väntan är på bebisen men även väntan att att börja ny förskola och inskolning för Albert. Han ska nu vara hemma med mig i en och en halv vecka innan inskolningen starar. Han har en tjejkompis på samma avdelning och det skall bli spännandande och se hur de båda finner sig i det hela.

Albert.
En sån härlig kille full med härliga påhitt. När vi var på Ikea sist så köpte vi två lådor att ha i hallen med mössor o dyl. Idag, som många andra dagar hällde han ut allt på golvet och bara njuter av att hoppa i högen. Men idag när han var less på att leka med allt han drog ut satte han sig i lådan och lekt där ett tag. Men när jag frågade ifall han kunde hjälpa mig att lägga tillbaka allt tittade han bara på mig och klev ur lådan och vidare in på sitt rum.

I morse fick han en docka, han skulle igentligen få den när han blir storebror men han "råkade" hitta den i förrådet. En naken pojkdocka. Så idag har det varit kroppsfixering, han har petat på dockans mage och sen sin egna och jag har fått säga, var är...näsan osv. men mest roligt var det ju att peka på dockans snopp tyckte Albert. När jag klädde dockan blev det kaos så det sluta med att dockan bara hade strumpor och mössa. när vi skulle sova middag skulle dockan också sova.

Vi lägger Albert i sin egna säng men det slutar oftast att han sover i vår säng. Ikväll så hörde jag ett konstigt ljud från hans rum, han kom upp alldeles rödmosig, lätt vinglades med ett par handbojor i näven. Han såg för go ut. Men det var bara att leda tillbaka honom till sängen så somnade han om. O handbojorna lade jag i leklådan.

Nu skall snart väntan på John Blund börja för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar