tisdag 9 augusti 2011

Ledig tisdag

Var på MVC idag, magen hade vuxit en del sen förra gången. Hade med mig Albert idag och han blev så ledsen när jag låg på britsen och skulle mätas och lyssna på hjärtljud. Det var nästan så att jag blev ledsen. Sen när barnmorskan stack mig i fingret började han gråta igen. Stackars pojk:) Alla prover visade bara bra och nu är det bara att vänta och se ifall det kommer titta ut ngn liten parvel före eller efter den 4 sept.

Efter MVC drog vi för att hämta morsan och sen ner till syrran i Frillesås. Denna vecka jobbar jag sista dagarna innan leverans och har ingen barnomsorg. Så syrran ska ha Albert tills i morgon em. Att för Albbert komma ner till moster som har 6 små kattungar, 2 stora katter, flera hönor och dessutom var kusinerna och deras kompisar där. Snacka om att han fick fullt upp. När jag och morsan skulle åka hem hade han knappt tid att säga hej då till sin mamma. Han skulle ju till havet och bada:)

Eftersom vi är barnlediga ikväll passade vi på att åka och äta på ett gammalt stamställe som vi nog inte varit på sen Albert föddes. Vi åkte till våra gamla kvarter i kålltorp och gick på Frankes. Var riktigt skönt att få sitta i lugn och ro i solen och äta go mat och njuta. Mätta och belåtna styrde vi hemåt för att slappa lite till...städa hinns med en annan dag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar