tisdag 23 augusti 2011

Ny Förskola

Idag hade vi hembesök av Alberts ena fröken från nya förskolan. Albert visade sig från sin "bästa" sida. Började med att springa in i köket o dra på alla plattor. -Ja, han gillar hjälpa till i köket, sa jag. Sen skulle han bara sätta på TVn eller ta min mobil. Ja, han är teknikintresserad, sa jag. Då gick vi in i till hans rum, då slant han till och slog sig på sängen. Ett jäkla tjut med tårar kom. Ja, han har lätt till tårar, men oftast går det snabbt över. Man hör ifall det är ajtårar eller krokodill, sa jag. Nu fick han ont och det gick inte över så han fick både napp o snutte. Då blev det lite lungare.
Jag kunde då få lite info och ge lite info. Albert har en tjejkompis på avdelningen och en kille från Lillfuran är där med så det skall bli spännande och se hur inskolningen skall gå. Ska bli kul på torsdag när det hela kör igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar