söndag 28 augusti 2011

Födelsedag

Slappar i soffan på födelsdagen.
En glad 2 åring.


Idag har vi firat far & son. vi vågde inte planera ngt kalas då det inte är så långt kvar tills att den nya familjemedlemmen ska komma. Så när Albert slog upp sina blå fick jag snällt ta fram alla paket till de två födelsedagsbarnen. I år tyckte Albert att det var kul att öppna sina paket. När han öppnat bokpaketet satt han och bläddrade lite och var intresserad. Minst intresse fick joggingbyxorna:)


Albert har nu börjat sin inskolning på den nya förskolan. De 2 dagar som gått, har gått väldigt bra. Han har både ätit och sovit bra. På fredagen var jag bara där en liten stund och sen när det var dax att gå ut gick jag hem. Hoppas nu inte att det blir ngt bakslag på detta.


P var hemma och var sjuk i fredags. Han hade ont i magen och han blir verkligen ynklig när han blir dålig. Jag blir bara irreterad och nu är jag nog extra känslig. Men att ligga under ett täcke och inte dricka eller äta ngt gör inte att man mår bättre när det är vrålvarmt ute. Fick tillslut i honom lite vätska. Vi hade tomt i skåpen så jag fick åka ner till Ica och handla. Vad jag njöt av att få gå själv på Ica, riktigt såsade med tiden. Det har gått hela helgen för att han skall börja likna den man jag älskar.


Jag har fått lite egen tid både lördag och söndag då scouterna haft lite möten. Skönt att komma iväg utan man och barn ibland.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar