måndag 28 mars 2011

Övernattning med scouter.

Ifredags bestämde vi oss för att äta pizza till middag, jag har två tre pizzor som jag brukar välja mellan men tänkte att nä Therese, ta o våga lite, testa ngt nytt. Så det gjorde jag. O vad lärde jag mig på det? Jo gör inte om det! Den föll mig inte alls i smaken och tom Albert spottade ut när han smakade. På lördagen efter jobbet skulle vi fika lite innan vi packa bilen för att åka till Lövsjön o ha lite scouting. Så när jag åkte hem stannade jag till på Triumfglass och köpte hem en "handfull". Kunde inte komma på vad jag ville ha för smaker så då tänkte jag, Våga testa ngt nytt:) Så det blev tre nyheter. Jag kom hem med smakerna Dammsugare(som kakan),Hallonlakrits och Äpplekanel. De två sistnämnda fick fullpott, dammsugaren kommer jag inte ta igen. När vi kom till Lövsjön var det middag som stod på programmet, snacka om att komma i rätt tid. Albert tyckter det var jätteroligt med alla barnen. Det är kul och komma ut och gästspela när man inte längre är aktiv på avdelning. På kvällen var det lägereld inne i stugan. Albert ställde sig i mitten och dansade och hade en egen liten show. Han blev lite trött mot slutet och då tog han sin kudde och vilade lite, självklart i mitten. Men sen blev det fullfart igen. När han väl somnade vid halv tio sov han ovanligt bra under natten och vaknade kvart i åtta. Lagom till att det var att gå upp o fixa frukost. Lite synd på söndagen var att det fina vädret hade försvunnit men alla fick var ute ändå, det finns ju inga dåliga kläder:) mer än just de vantar vi hade med oss till Albert. Värmde ingenting så nu ska de slängas! När vi väl var hemma igen var ingen direkt pigg. P åkte på möte o jag o Albert roade oss så gott det gick. Det blev en tidig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar