onsdag 23 mars 2011

Lakritspipa

En dag när vi skulle hämta ett paket på "posten" snodde Albert åt sig en lakrispipa. Den sög/åt han på i flera timmar. Resultatet blev lakrits runt hela munnen och lite varstans i lägenheten.
Men han e ju så söööt:)

De dagar det har varit fin väder och jag har hunnit i tid, har jag promenerat till förskolan och hämtat Albert. Sen har vi gått till ngn lekplats och fikat lite och lekt. Vi vill verkligen ha lite mer värme så att man slipper ha på sig alla kläder.



Jag tycker att jag varje dag märker saker med Albert som han inte gjort tidigare, vissa saker är bra andra inte så bra. Härom dagen ställde han sig på dammsugaren som en cirkusartist. 5 sekunder senare hade han klättrat upp i fotöljen och stod och hoppade där. Senare på kvällen försökte han klättra ur sin säng. En liten klätterapa har vi fått här hemma.
Pratet är det lite sioså med, mamma o öh o papp är allt han säger. Men hans mun går hela tiden och han ger sig oftast inte förrän jag förstått vad han vill.
När det blir musik på tvn eller radion börjar Albert dansa, han har sköna "moves" oftast lite ut med armbågarna, lätt böjda knä och skrattar lite grann.
Ja han är verkligen våran lilla solstråle. Det är svårt att vara arg längre stund på honom. När han skrattar så smälter man.
Graviditeten.
Jag är nu i vecka 17 och nu börjar det kännas på flåset. När jag väntade Albert hade jag full koll på allt som hände med mig o magen i varje vecka, nu har jag knappt koll på vilken vecka jag är i.Tur att jag har en app på mobilen som håller koll. Springer inte på MVC lika ofta som med Albert. Varit där en gång på inskrivning och ska dit om 3-4 veckor. Snart är det dax för ultraljudet oxå. Det bli spännande, just nu känns det som att det är en kille till i magen. Brukar vara väldigt aktiv när jag lägger mig.




1 kommentar:

  1. Grattis till magen!!
    Jag känner igen mig när det gäller Graviditeten nr två. Man hann inte att lära känna magen riktigt som första gången när man har en liten busfrö som springer runt omkring och klättra där hemma. När Isabella kom ut så blev Daniel så stor tyckte jag han var inte min bebis längre. Och vips så är dom 5år och 3år. Så tar det lugnt så mycket du kan och njut. Sen kommer det blir full ös hemma hos dig :)

    Många kramar Linda Sivenbring

    SvaraRadera