torsdag 27 januari 2011

Inskolning dag 4

Stressade iväg i morse till dagis o kom på halvvägs att jag glömt ngt viktigt, Alberts snutte. Det var bara att vända hemåt igen för att hämta den. Men vi kom bara ngra minuter sent. Glatt sprang Albert in i lekrummet till de andra barnen. Satte oss rätt snabbt för att äta frukost. Idag var det kokt ägg och smörgås. Ägget ratades men 2 mackor och ost slank ner. När frukosten var uppäten och bortplockad var det dax för mig att gå. När jag tagit på mig jacka o skor ropade jag på Albert och tog upp honom i min famn. Sa att nu ska jag gå, fröken kom och sa till Albert att han skulle komma till henne och glatt sträckte han armarna åt henne. När jag sa hej då vinkade han glatt till mig. Kändes himla bra att vandra hem.

Efter ett par timmar hemma, då jag han tvätta,plocka lite och baka, vandrade jag åter till dagiset. Albert var vaken när jag kom. Han blev glad av att se mig, det var skönt. Fick rapport, inga problem när jag gått, hade suttit med mer än tidigare i samlingen och ätit jättebra(var pannkakor så det förvånade mig inte) Jag var mest spänd hur det hade gått vid vilan, han hade somnat i famnen på fröken efter 3 min skrik. Efter 40 min hade han vaknat av att han bajsat.
Så det hade ju gått bra det med, tycker jag. Vi stannade och åt mellanmål och lekte och promenerade hemåt vid halv fyra. Då satt det en väldigt trött kille i vagnen. Väl hemma la vi oss o gosa lite i soffan innan det var dax att köra igång med middagen.

Att somna ikväll var inte några problem. Imorgon skall P lämna o Albert skall vara själv hela dagen. Får hoppas att det går lika bra som idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar