måndag 24 januari 2011

Inskolning dag 1

Idag var det första dagen på dagis för Albert. De har föräldraaktivinskolning vilket betyder att jag ska vara med och göra allt med Albert, mata,byta blöja, vila mm. Man går dessutom lite längre dagar så idag var vi där mellan 830-13. Albert var lite blyg i början men sen var det fullfart. Efter frukosten var det "frilek" och sen var det samling, det syntes tydligt vilka barn som var där för första gången. De satt inte med i samlingen. Inte Albert heller:)
Det har ett tygrör som man kan krypa igenom på ca 4 m. Albert var väldigt skeptisk till detta, stod länge o tittade på den, steg fram börjde sig in, men tog snabbt ut sitt huvud igen. Tillsut kom en liten tjej och kröp igenom. Då vågade han tillslut oxå. Det blev ett par vändor till i röret tillsammans med tjejen.
När klockan närmade sig lunch var de flesta barnen, 7 st var de idag, väldigt trötta. Albert åt inte många tuggor innan jag fick ta honom till sin madrass. Men då ville han inte somna, men morsan gav sig inte. Efter 30 min sov han. En kvart senare sov jag med :) Jag vaknade efter en liten stund men Albert fick jag väcka efter 1½ timme, Albert skulle till farmor en stund för jag hade en kund.
Eftermiddagen har Albert varit väldigt gosig o lite trött. Spännande o se hur det blir imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar