onsdag 26 januari 2011

Inskolning dag 3

Mitt i natten vaknade Albert och vägrade somna om. Tyvärr är hans föräldrar lite sega o tröga på natten så vi fattade först efter ett bra tag vad det var för problem. Hunger! Åt en flaska välling och slocknade direkt efter det. Det gjorde fadern oxå. Albert låg o små sparkade på mig o P snarkade. Lugnt o sansat sa jag: P kan du vända dig om? Till svar fick jag: Vet du hur svårt det är att somna om när man blir väckt hela tiden? Så vände han sig om o sov igen. OM jag vet hur svårt det är att somna om??? Det var ju jag som låg vaken. Frågade idag ifall P kom ihåg samtalet men det gjorde han inte.

Idag rusade Albert in på dagiset och brydde sig inte så myket om mig. Vid frukosten åt han bra, smakade på den sura filen, med äpplemos, o åt macka. Hemma använder han inte haklapp, men på dagis o nu har han vant sig att ha den på under måltiderna. Efter frukosten satte jag mig på en madrass och fanns bara till ifall Albert behövde mig. Nu var det en lite tjej som var jätteledsen som behövde mig mera. Fick sitta o läsa bok medans hon väntade på att mamma skulle komma. Albert kom bara fram ibland o kolla läget.

Efter samlingen,som gcik bättre än igår, började Albert bli trött o hungerig, då gick han självmat till ena personalen o sträckte upp armarna. Efterstund kom han på att jag var där o ville då till mig. Men bara efter en liten stund i mitt knä sprang han tillbaka till henne :) Skönt om han får förtroende för personalen. Efter lunchen, där han oxå åt bättre än tidigare dagar, skulle en av personalen lägga Albert. Nattinatti sa jag och Albert tittade på mig o vinkade lite. När de hade lagt sig ner hör jag bara ett vrål, jättelänge låg han där inne o skrek. Sved endel i hjärtat när jag hörde honom och efter en stund kom han upp och jag fick lägga honom i rummet brevid. Han somnade på 5 min. Sov sen i 1 ½ timme.När han vaknade promenerade vi hemåt.

Imorgon ska jag lämna honom efter att vi ätit frukost ihop. Ännu en spännande dag i min sons liv! o mitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar