tisdag 25 januari 2011

Inskolning dag 2

Idag när vi kom till dagis kände Albert sig som hemma, när vi väl fått av ytterkläderna sprang han in i lekrummet. Sen spexade han och hade roligt. Idag var det mannagrynsgröt till frukost med russin, det var bara russinen som slank ner, + en 1/4 polarkaka och en massa skivvor ost.
Vid samlingen satt han med en liten stund, en förbättring från igår. En del frukt slank ner vid fruktstunden.
Sen gjorde Albert något bra, han blev lite trött o grinig och gick då till en personal o sträckte upp armarna för att gosa lite. Kändes bra att han inte var tvungen att leta efter mig.
Vid lunchen var återigen väldigt trött och åt ingenting av fisken o riset. Någon grön ärta slank ner. Så det var bara att gå till madrassen. Idag tog det bara 15 min innan han somna, eller vad jag tror, jag somnade efter 15 min:) Efter att sovit 1½ timme tackade vi för oss.

Eftersom hans matinteg varit lite dåligt på dagen, har han i em ätit ett äpple, en stor portion mat, en chockladboll(inte så nyttigt men vi var hos mormor o fika), en stor portion gröt och nu innan han la sig 2 dl välling. Så han lär inte vakna av hunger i natt.

Får hoppas att det blir bättre med maten med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar