söndag 26 december 2010

Julen

Jag har haft en väldigt lugn julhelg. själva aftonen startade vi här hemma med lite julklappsutdelning. A blev glad för vispar o andra små köksgrejer. En boll o lite annat blev det oxå. sen knallade vi bort till min svåger o hans familj. Där bjöds det på glögg innan tomten kom, A hoppade glatt upp i tomtens knä. Ingen rädsla alls. Eftermiddagen rullade på mat, koma,mat koma. Det var skönt att ta en promenad hem i kylan på kvällen.
Lördagen bjöd vi på lunch här hemma för min familj, det slutade med lite "disco" till CDn Så mycket bättre. P och jag avslutade kvällen med att spela "nya" bondespelet. P vann så klart. Men jag ska kräva revanch.
Julhelgen avslutades med att våra mödrar kom på middag. Mycket lugn avslutning på helgen.

Det har varit en go helg med mycket vila & trevligt umgänge. Jag har dock inte varit på topp, har en väldigt envis förkylning som nu satt sig i bihålorna. Så mitt huvud är sig inte likt. Har varit skönt att vara ledig i fyra dagar o fått vara hemma med familjen.

Har inte varit ute ngt men hoppas nu i veckan börja använda julklappen jag fick av min make. En stegräknare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar