fredag 3 december 2010

Den heta Lille bubben

Lille A har denna vecka haft en temperatur som pendlat mellan 38,8-40,9 grader. Han har inte riktigt varit sig lik. Vanlig virusförkylning har jag trott att det varit. Men idag blev det ett besök till doktorn på VC. Jag ändrade en kund så att jag kunde gå med. Självklart hade A bajat just som vi skulle in till doktorn. Det är ok sa doktorn. Väl inne hos dr röjde A runt. Piggna till lite. Det gjordes en ordentlig kontroll och dr kände att det var lite svullna köttlar vid halsen. Så det blev till att ta ett litet stick i fingret. Visade sig att CRP:t var högt så det blev att gå tillbaka till dr igen. Så nu ska A få antibiotika i 10 dagar. Vi hoppas att det inte är urinvägarna utan luftvägarna. För jag har ingen lust att försöka ta ett urinprov på A. Ser mig själv springa runt i lägenheten efter en blöjfri kille som kan pinka närsom helst. Får hoppas att bubben blir bra av denna kur. Föräldrarna var lite lätt irreterade inatt, sömn är ngt vi inte haft så mycket av de senaste dagarna. Men vi skall väl vara tacksamma då A inte är sjuk så ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar