tisdag 7 december 2010

Föreningsrådet

Jag har i några år suttit med i något som heter Föreningsrådet i Härlanda. Vi har bla delat ut föreningsledarstipendier,hållt i fritidsmässan och gett bidrag till föreningar i Härlanda. Nu är det slut. Känns lite snopet. Men eftersom Härlanda nu går ihop med Örgryte vid årskiftet så kommer inte rådet finnas kvar i samma form. Vad som kommer att ske är därför oklart.

Idag när jag skulle vila lite inför kvällsmötet fick jag se att A´s säng stod på högkant i sovrummet. -Vad har hänt här frågade jag P. Då hade A lekt inne i sovrummet och krypt in under sin säng. Sen hade han bara börjat skrika och varken kommit framåt eller bakåt, så P fick ställa upp sängen på kanten. När P berättade detta fick jag så otroliga skratt attacker. A har verkligen blivit en kille med massa påhitt.

En annan rolig sak som A gjorde härom kvällen var att han kom med en bok till mig i fottöljen och ville att jag skulle läsa den för honom. Det har jag inte varit med om tidgare. Sen har han blivit lite mammig vill gärna sitta hos mig eller vara med mig fast i morse när P var iväg gick A runt o sa papp,papp,papp hela tiden. Så då var det farsan han sakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar