söndag 5 december 2010

Hemmagjord glögg

A mår mycket bättre tack o lov. Febern är borta och matlusten har kommit tillbaka. Lite hosta har han dock.

Igår skulle jag o min make gå på teater med svågern o svägerskan, men då jag inte mår riktigt 100 och att A inte varit så fräck var jag hemma. En mys em o kväll med min son tänkte jag. Men icke det var fullt ös. Tillslut somnade han på min arm kl 19.30 för att sedan vakan kl 20 när jag skulle lägga honom tillrätta. O efter det ville han inte somna om. Fick lägga mina planer åt sidan. När P sen kom hem fick han ta A och jag ställde mig i köket för att tappa upp vår hemmagjorda glögg på flaskor. Att det var första gången som jag skulle tappa upp glögg märktes då jag skulle suga i slangen så att det skulle börja rinna över från hinken till flaskorna. Blev en miss så halva golvet blev "glöggit". Men tillslut var jag färdig o golvet rent.(trodde jag)

Självklart var vi tvugna att testa vår egna glögg, ingen aning vad den har för procent men jag tog 1½ glögg mugg o det gick rakt upp i huvudet o fick lite svettningar. Starka grejer det här..Det var bara att göra sig ordning för sängen.

Idag har det varit Porthällas julbasar. Självklart var vi där, hela familjen. Alltid roligt att vara på basar o träffa goa vänner. o sätta sprätt på pengar. Tyvärr så var det ngn som stal A´s vinster.(eller tog fel)
Kvällen har ägnats åt att få A att somna o att få lite ordning på lägenheten. Vi lyckades sisådär med båda...

o köksgolvet...klibbigt som bara den kände jag nu på kvällen när jag barfota stod o gjorde mig en kvällsvört macka. Blir till att tvätta av det en gång till innan jobbet i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar