onsdag 18 januari 2012

ny livstil på g

Nu när jag kommit igång med träningen så försöker jag tänka lite på vad jag äter. Min käre make vet mycket väl att jag försöker ändra livstil, men känner att hans stöttning är lite sisådär. Blev lite sne igår kväll när han tog fram en skål snacks.(som han dessutom fått av sin far,tycker han kunde tackat nej så vi inte får hem skiten). Är nöjd m mig själv för jag smakade inte. På kliniken prenumenerar jag på tidningen Må bra, de har en bilaga m recept som är lite smalare. Häromdagen testade jag en tunnbrödrulle med lax och ruccola och advokado. Så j-kla go. Idag skulle jag o A testa fruktpannkakor. De blev goda men man skulle mixa banan o mango men stavmixern pajade när jag skulle göra mig en smootie till mellanmål så det blev lite bitar i pannkakorna. Men väldigt goda.

Igår började jag och A på pyttedans, det är balett-lek-dans. Men varför skulle min son göra som alla andra barn? Nej istället grät han och skulle vara i min famn. Lite jobbigt att dansa när man håller i en 2 åring. Efter halva tiden ville han inte vara kvar så vi gick ut ur danssalen, då blev han glad och varvade dansade till musiken med att lägga sig i en skohylla. Men skam den som ger sig, inästa vecka ska vi tillbaka, tänker inte ge med mig i första taget. När lektionen var slut gick A in i lokalen, gick fram till pianisten, sa ngt o tryckte ner en tangent o gick sen ut igen. Han ville nog visa vart skåpet skulle stå:)

Igår var H på BVC på 4mån kontroll. Han har nu växt två cm till sen sist så nu är han 64 cm lång och väger 7,1 kg. Allt är som det ska med honom så det blev ok stämpel denna gång oxå.

2 kommentarer:

  1. Kämpa på med träning(styrkan för jobbet) och livsstilsändring av maten. Jag hörde att min svägerska och du tog samma runda genom ICA, lax, avokado... :-).

    Idag var L på kontroll 6 mån, 66 cm och 7,5 kg.

    SvaraRadera
  2. Kom hem till oss och ät nyttigt :) I söndags lyckades vi ju verkligen...not! Men te och cashewnötter sitter jag med just nu.

    Jag hade alltid en frukt i beredskap när min man gjorde likadant, det hjälpte och efter ett par veckor så var jag inte ens sugen när hans skål åkte fram. Jag håller på dig, du fixar detta! Kanske skulle se till att få till lite promenader tillsammans, jag är på väg utför igen känns det som, efter alla sjukdomar :(

    SvaraRadera