tisdag 4 oktober 2011

S..

Scouting, det märks tydligt i vår familj att scoutterminen har kört igång. Vi har varit i väg på olika rekryteringskampanjer för båda kårerna. Då vi har varit ute har det varit väldigt gott väder. I lördags så var jag & Hjalmar på Rosendalsskolansdag och rekryterade. Det var helt plötsligt sommar igen. Vilken värme, Hjalmar njöt förfullt i vindskyddet och det var nog fler som ville titta på bebisen än att prata scouting. På söndagen var vi iväg med ett gäng och åt wokat ute i skogen. Väldigt trevligt och gott.

Sömn, är något jag gärna hade fått mer av. Vissa nätter känns det som om jag bara hinner stänga ögonen innan det är dax att öppna dem igen. Försöker vila på dagarna men det är inte alltid det går så bra, de dagar Albert inte är på förskolan blir det oftast nästan ingen vila alls. Men det är bara bita ihop, förhoppningsvis blir det mera sömn om ett tag. Hjalmar sover bra iallafall:)

Snor, finns dett gott om i de små näsorna. Några tidiga morgonar har jag vaknat av att Hjalmar är otroligt tätt, bara kliva upp o spruta in koksalt i näsan. jisses vad set kan komma ut mycket äckligt grönt snor då.

Sjuk, igår var jag och småkillarna på bvc på em. Albert hade under dagen inte varit sig lik, ville inte äta och sov middag redan halv tio. Humöret växlade hela tiden, o sen sov han en timme till på em innan bvcnesöket. BVCssk tyckte att Albert var varm så vi tog en temp, eftersom han skrek så mycket tog hon bort termometern när den var uppe på 39,8..snacka om att jag kände mig som en otroligt dålig mor. Bara hem o ge lite alvedon. På kvällen somnade han på soffan o när jag tog bort filten för att byta blöja var det som han brann.Kroppen var röd o han var otroligt het. Nu var han jättedålig, fick i honom alvedon men varken vatten eller piggelin ville han ha. Jag är så nojig att han ska få feberkramper men han somnade gott o vaknade i morse pigg som en liten fågel. Dock var matlusten borta men glass o festis gick ner. men när det var dax för middag åt han.

Snacka, på bvc pratade vi om Alberts tal, det är inte så välutvecklat i rikitga ord ännu. men han förstår mycket när man pratar med honom och om man ber honom hämta ngt förstår han det. Så nu skall vi läsa böcker för honom vid läggning. Förhoppningsvis lossnar det för honom snart så att han säger ngt mer än mamma.

Spel, på iphonen kan lätt bli ett beroende. Så nu får jag bara spela under ammning.

Sötnosen Hjalmar jollrade idag, det lät så himla gött:)

Så detta var bokstaven S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar