söndag 9 oktober 2011

GÖKning

Ännu en lördag i scoutingenstecken, det var dags för göktävlingen(GöteborgsÖstraKårer) i skatås. Eftersom denna familj är aktiv i två kårer var det bestämt sedan tidigare att jag skulle ha barnen och inte vara aktiv men vara där. P hade hand om sin kårs kontroll.
Så jag och mina småkillar var ute i skogen hela dagen och hade det riktigt bra, Albert trivdes som fisken i vattnet. Var många att bussa med, både stora och små. Sov gott i skogen gjorde båda killarna. Efter nästan sex timmar ute i skogen åkte vi hem, en snabb överläggning i bilen kom vi fram till att pizza var den enda middagen som gällde. när vi gick från bilen så råkade Albert ut för en olycka, han på ngt sätt ramlade ner för ett "stup" på ca 80 cm brevid vår trapp, jag såg inte det hela utan hörde bara ett vrål. Nu gick det inte så illa utan han har nu bara ett rivsår i pannan.
Så gott m pizza och så trött jag blev efter maten, slocknade som en gris och fick sova ifred i nästan 40 minuter. Det var den lördagen det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar