torsdag 6 oktober 2011

Förskolan

Nu har Albert börjat komma tillrätta på förskolan. Det är så härligt och se honom. När jag lämnar honom går han nu rakt in och kollar vad de andra barnen gör, sen kommer han tillbaka för att hänga av sig sina kläder. Kan bli lite gnällig när jag ska gå men inga tårar och han har inga problem att gå till frökens famn. Sen när jag hämtar vill han nu spexa lite, tidgare stod han i hallen och väntade på att jag skulle komma. Idag sa fröken att hon nu börjar förstå vad jag menade med att han är väldigt aktiv. Tidgare har han hållt en liten lägre profil. Nu har han börjat leka med de andra barnen oxå.

Det är känns väldigt tryggt och skönt att Albert trivs på sin förskola, annars hade det varit jobbigt att lämna honom.

När vi skulle iväg till förskolan i morse var jag tvungen att amma lite, då gick Albert till hallen och tog på sig skor och keps. Sen idag har han börjat säga pappa mycket tydligt, och flera gånger. Skönt för att annars är ordet mamma väldigt populärt att säga i olika tonlägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar