måndag 15 februari 2010

Överaskad

Jag tycker det är väldigt kul med alla dessa olika dagar som tex alla hjärtans dag. Jag sa i veckan till P att på alla hjärtans dag behöver du inte köpa ngt dyrt bara du kommer ihåg att det är alla hjärtans dag och gör/ger mig något. Trodde nog att han inte skulle göra ngt. Men ack vad jag blev dragen om näsan:) Det blev söndag och av mig fick P sovmorgon. Sova tills han vakna av sig själv. Jag och Albet gick upp och myste. Albert somnade sen och jag fick gjort massa "pappersarbeten".Då hör jag att P kommit upp och grejar...

ÖVERASKNING!!!

P hade klarat hålla ngt hemligt för mig. Han hämtar mig från data rummet och ute i vardagsrummet står det blommor, choklad och en jättefintjättestort kort. P har pysslat och klistrat massa hjärtan med goa små ord till mig, ngt var till Albert oxå. Hjärtat i mitten var fullt med glitter.(Jag hade mina funderingar på lördagen varför Albert hade så mycket glitter på sig, han hade lite i örat såg jag efter jobbet i lördags) Jag blev så rörd så jag blev lättstum och tårar i ögonen, Jag kramade P för jag ville inte att han skulle se hur rörd jag blev. Det krävs inte mycketa att göra denna gumma lycklig. Gick på moln några timmar och kände mig alldeles
nykär.

På em var det sen babysim och nu var hela familjen samlad i vattnet. Albert verkar gilla det hela, han skrattade högt när han får var i badet. Tycker det är härligt att vi gör något ihop hela lilla familjen, det funkade även bättre efterår då vi hade en ny stategi. Men att jag och Albert blir så trötta av att bada en halv timme, båda fick vila efter middagen.

Efter middagen fortsatte P och jag i kärlekenstecken med planeringen av våran stora dag i april. Hur ska cermonin gå till och vilka låtar ska spelas? Ska alla sjunga eller ska det vara en solo? Vi fick gjort en hel del och det är en hel del som skall lösas men det känns som om vi har allt under kontroll.

Nu lyser solen in genom mina sketna fönster och kaffet urdrucket, dax att gå och jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar