söndag 28 februari 2010

Liten rapport om livet

Lilla Albert blev i dag 6 månader. Nog för att jag tidigare tyckte att tiden gick fort men nu när man har en bebis så märker man det ännu mera. Albert är en pigg liten kille som försöker sätta sig upp själv när han sitter i sin babysitter. Även när han ligger på en liten större kudde försöker han dra sig uppåt. Starka magmuskler:) I veckan var vi på 6 månaders läkarkontroll. Fick OK-stämpel i rumpan. De undrade på BVC ifall Albert vänder sig om, nej sa jag, för det gjorde han inte. När vi sen kom hem lade jag Albert på mage på golvet och nästa gång när jag tittade låg han på rygg. Snacka om att jag blev förvånad. Men han har inte vänt sig ngt mer efter det, var som han ville visa mig att han kan visst vända sig om men gör det bara när han själv vill. Det kommer väldigt mycket "prat" Albert ligger gärna på morgonen o "tjötar". Låter så gott.

Vikten var nu 7080g och han hade vuxit 1 cm sen sist så nu var han 65,5 cm lång. Följer sin kurva perfekt!

Nu mera blir det gröt till frukost, jisses vad det kan vara gott enligt Albert. Han äter så det står härliga till. Till lunch får han lite smakportioner. Idag åt han 2 iskubber med palsternackmorotspure och till efterrätt en iskub med blåbärpure. Smaskigt värre tycker Albert.
Sen i går började vi med välling till kvällen. Vi hoppas att han ska sova lite längre på natten om han får välling. Vi får se hur det kommer att gå.

Idag skulle vi till simskolan men just när vi höll på att packa iordning kom det ett litet sms, en bajsolycka hade skett under allmännbadningen så passet blev inställt. Jag fick istället med mig min lilla familj ner till Allum en snabbis, fick gjort alla ärenden som jag skulle göra under veckan. Kändes väldigt skönt att ligga före sin planering. Hann även baka småkakor när vi kom hem. Så mycket man får gjort när man inte ser på TV.

På tal om planering..bara två månader kvar och planeringen pågår förfullt, vi har vart o kollat på lokalen men det var lite svårt att se platsen utan all snö..låg en meter på gårdsplanen. Men jag hoppas all snö är borta om två månader.

Jag håller även på att planera min framtid med Foten. Jag ska ta över lokalen brevid där jag är nu så att jag får en egen lokal och stol.(kommer ha gemensam entre o telefon) Kontraktet är inte skrivet än men jag har ett muntligt avtal. Det börjar brinna i knutarna för 1 april tar jag över och får väl jobba hela påskhelgen med att få iordning på den. Det värsta är nog att jag måste besöka banken för att tigga om ett lån. Känns inte alls kul. Men nu är jag nästan fullbokad de kommande 2 veckorna.(Tror det är 2-3 lediga tider. Bara inte vädret ställer till det så att kunderna inte vågar komma.) Jag hade väldigt bra med kunder förra året så jag får hoppas banken tycker att det är ok. Har även nu ett avtal med Friskvårdschecken, som alla anställda i Partille kommun får. Så man kan komma på behandling hos mig och betala m F-checken. Så jag hoppas många lockas av detta. Hoppas att även detta låter bra i bankens öron. Något som är bra med en egen stol är ju att jag kan jobba mera, sen när Albert blivit lite äldre. Det jobbiga nu är att köpa stol o utrustning, en stol kostar från 20 000:- tror jag.o sen all kring utrustning går på lite grann oxå.
Igentligen är jag inte jätteorolig för hur det skall gå, på ngt konstigt sätt löser sig allt ändå. Hoppas att det gäller nu med.
(Men ifall ni känner någon som vill satsa lite pengar på en seg o tålig arbetshäst får de gärna höra av sig:)


OS snart slut. Det tycker jag är jätteskönt. Har blivit lite väl mycket sport på sisstone. Men lugnet vara inte så länge för allsvenskan drar igång snart så då blir man "fotbollsänka" iof får jag ju njuta av min bebis i lugn o ro :)

Tycker det är skönt att snön snabbt försvinner, har börjat bli väldigt less på den. Men det verkar som det ska komma mera snö och kyla. Får nog gå o köpa de där dubbarna som jag tänkt hela vintern.

Nu ska jag strax gå o lägga mig för att ladda för en lång arbets dag. Får börja skriva oftare för det blir så mycket jag vill säga o det blir då mycket för dig att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar