onsdag 9 oktober 2013

Tiger

På förskolan har de två tigerdräkter som A "bor" i. Nästan varje dag jag hämtar o de är inne är dräkten på. Jag är en tigerbebis, brukar han säga. Så även i fredags. Då kom vi överens om att vi skulle åka t tygaffären o köpa tigertyg, så nu har jag varit duktig och sytt tigerdräkter till barnen. Det blev lite tyg över så det blev även en liten tigerkudde. Vi hittade även tyg m Blixten så H fick oxå en kudde.

Imorse vaknade jag av att A ropade på mig o sprang på toa. Han var så nödig att allt kiss kom på golvet, jag kom till undansättning. Satte honom på toa medans jag torkade golvet. Då helt plötsligt säger han: jag och H tyckte inte om att komma ut från din snippa. Nästa gång vill vi komma ut ur "luckan". Fick förklarat att det blir ingen mer gång. Vi har läst en bok som handlar om hur man kommer till och då även om förlossning o kejsarsnitt. A är väldigt intresserad av hur det funkar i kroppen. Å det är ju roligt att han är nyfiken o vill lära sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar