onsdag 18 september 2013

Onsdagslediga

Efter semestern har jag jobbat 5-6 dagars veckor. Men förra veckan hade jag o barnen terminens första lediga onsdag. Så himla skönt! Vi drog ner t syrran och var där hela dagen. Killarna lekte bra m sin lille kusin. Vi var även o plockade massa plommon som jag gjorde både saft o marmelad på. Mycket goda grejer:) 
Idag var det onsdag igen. Vi hade inga planer men hade läst om en lekplats i öjersjö. Vi åkte dit o lekte, hur mysigt som helst.tur hade vi med vädret uppehåll hela tiden. Sen hem och fixa lunch. Frågade A vad han ville göra. Åka buss till Allum och gå t biblioteket o låna böcker o film. Så då gjorde vi det. Så skönt med en dag off och bara få vara med barnen. Hemmet har inte ägnats en tanke idag så nu ska det plockas upp playdoolera o tågräls från golvet. Det syns att det har lekts idag. 
Är väldigt glad över att jag/vi är överens om att jag inte skall jobba helt nu när killarna är små.njuter verkligen av vår lediga onsdag ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar