onsdag 5 juni 2013

Biljettkontroll

Jag har räknat ut att det bästa för mig är att åka lokaltrafik m sms-biljett. Då får jag en räkning via sms slutet av månaden. Det fick jag oxå i slutet på maj, som jag glömde betala:( så när jag skulle hem i måndags kväll funkade det inte att köpa biljett på sms. Så jag tjuvåkte. Det gick bra o jag betalade räkningen när jag kom hem. Sen fick jag tjuvåka t jobbet igår morse och tänkte att det är nog fixat t att jag skulle hem på em. Men icke, när jag skulle hem funkade det inte. Det gick bra t Allum då klev två kontrollanter på. Jag satt längst fram o tänkte att lika bra ta fram körkortet för jag måste av om två hållplatser för att hämta H. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, jag berättade som det var o kontrollanten kollade min sms historik o sa att jag slapp böter. Antingen hade hon en bra dag el så blev hon så ställd över att jag var ärlig. Men böter slapp jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar