lördag 15 juni 2013

Akuten

Jag blev hämtad på jobbet idag och vi åkte till Frölunda torg. När vi var i bokaffären små bråkade killarna och H föll. Inget ovanligt. Men han föll illa, rakt in i ett hörne. Strax under ögat mitt i sin allergi svullnad. Blodet bara forsa, H skrek. A blev rädd o jag var chockad. Expediten tog in oss på toaletten där jag försökte stoppa flödet men det gick inte så bra. Så jag sprang över till Frölunda sjukhus, som självklart var stängt på en lördag. Efter lite tumult kom vi iväg till östra o barnakuten. Vilken syn det måste vart när vi kom in, jag nerblodad, Hs öga igen svullet o blodig. Vi fick snabbt hjälp. H var så duktig. Han fick lite lugnande och sen tejpade läkaren kinden. Det gick jättebra. Nu hoppas jag att vi inte behöver besöka sjukvården på ett tag.

1 kommentar:

  1. Lille otursgrabb. Håller tummarna att det läker fint och att han håller sig borta från skador ett tag.

    SvaraRadera