fredag 7 december 2012

Kyrkbesök

Kyrkan fick ett besök av oss på 1:a advent. Kusinen skulle döpas. Nyväckta (barnen)satte vi oss till rätta näst längst bak. Vi hade med oss en ryggsäck m lite leksaker för att roa killarna. Att sitta still en timme klarar knappt jag och kände att detta besök skulle kunna gå precis hur som helst. När kyrkklockorna sen började slå blev A lite skraj o satte händerna för öronen, fick vända mig till d bakom o förklara att vi är stadsfolk och sällan hör kyrkklockorna. Det hela löpte väl, lite spring men ingen fara. När det var över klappa tanten bakom mig på axeln och sa att killarna skötte sig bra. Kul att höra.

Hela familjen har även hunnit med att kolla sina kurvor på BVC. A är nu 98 lång o väger 15,2kg H är 78 lång och väger 10,4kg. De följer dina kurvor som de ska. Hade vart glad om min kurva ville slutta åt andra hållet men så är det inte just nu.

A börjar prata mer o mer. På förskolan frågade fröken ifall han ville åka pulka, jag vill rulla svara han då och rullade sen ner för backen. Idag var han så rolig när vi skulle gå ut. Var lite seg att få på kläder. Då tog han miniräknaren och ringde pappa. Sa sen hej då o la på. Då tog jag en tågskena och ringde upp honom. Kan du komma så vi kan ta på dej lite kläder. Ja, hej då. Sa han och kom t mig. Fick göra samma sak sen när ytterkläderna skulle på. Lite lustigt, men det funkade. Alla kläder kom på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar