torsdag 15 december 2011

Blod i snoken

Idag ringde de från förskolan och sa att det gick magsjuka där. Så vi fick välja ifall A skulle komma eller ej. Självklart ville jag inte att han skulle gå, att få hem magsjuka innan jul är inget jag önskar. Men alla mina planer omkullkastades, skulle fixa o dona här hemma, massa papper att fixa med osv. Nu blev det inte så utan en heldag med båda mina goa killar.
A satte igång o lekte med fotöljen, slutade med att han slog sin lilla kind mot elementet och fick ett litet blåmärke där. Att det ösregnade & blåste ute gjorde att vi stannade inne men efter att middagsluren var gjord var jag väldigt less på att vara inne. Som ett under hade det slutat blåsa och vi gick till lekplatsen. När vi lekt ett tag gick vi vidare till en rutchkana och hade jättekul, även jag åkte. Men det roliga tog slut när A föll och slog sin lilla näsa, gisses vad blod det kom. Att torka näsan fick jag inte heller. Så tårar,snor och blod blandades i en härlig massa, tillslut fick jag torkat ansiktet och vi gick hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar