måndag 19 september 2011

Scoutmöte

Under ett gäng måndagkvällar under hösten kommer jag att vara spårarscoutledare. Idag var första mötet för mig. Dagen till ära hade jag både Albert och Hjalmar med mig. Hjalmar sov nästan hela tiden förutom 10 min matpaus. Albert trivdes som fisken i vattnet. Han hjälpte mig, "tjötade" med scouterna och lullade runt. vi började mötet ute men efter en stund började det ösregna så vi gick in. Albert fortsatte då med sitt strålande humör.
Det är så roligt att ha med Albert när han är så himla go. Ibland eller rätt ofta beter han sig som en liten ängel när vi är iväg men när vi är hemma byter han sina ängla vingar mot djävulshornen. Får vara glad att det är så och inte tvärt om.

Det tog inte många minuter i bilen på väg hem innan Albert slockna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar