söndag 25 september 2011

Bakning

Bakning pågår.
Resutaltet.


Nu snurrar hjulen för fullt. Hämtning och lämning på förskolan och där emellan försöka vila mellan ammning och hushållsgöromålen. Vissa dagar är jag jättepigg och andra är jag hur trött som helst. Jag tror att jag orkar mer än vad jag gör och att gå till förskolan var inget jag gör om på några veckor. Det är inte långt men det kändes som jag gick upp för världens högsta berg.


När jag hämtat på förkolan försöker jag ha någon aktivitet planerad för mig och Albert. Den dagen vi skulle äta mellanmål ute på lekplatsen blev lek i bilen istället för det kom en jätte regnskur som även innehöll hagel.


Att vara med i köket gillar Albert så en dag bakade vi små kakor, blev inte så många då han tyckte att degen smakade så gott. Sen har vi fått låna en hushållsassistent så vi bakade bullar en kväll. Vad snabbt o kladd fritt det blir när man har en sån apparat. Så i veckan ska det bakas mera.



Vi har även fått Duplo som är jättekul att hälla ut på golvet och leka med. Att plocka bit för bit ur lådan är inte lika kul.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar