onsdag 28 juli 2010

Sommarglimtar

En trött Albert sitter tryggt på pappas rygg på Torstö.
Lite gung i hammocken på Torstö.

Sommaren bara rusar, jag jobbar,(alldeles förmycket känns det som just nu:) Har svårt att få tid att blogga så här kommer lite sommarglimtar.






Som tradionen är kommer Stockholmarna ner ett par dagar, iår var det lite förändringar, ny lägenhet & en liten Albert, men annars vara det nästan som vanligt. En dag när jag skulle iväg o jobba skulle de iväg med Albert o bowla. När jag ringde senare för att fråga hur det gick sa min kära man att Albert kröp runt på banorna. Jag blev lite orolig då, tre pedagoger o låter min son kräla på banorna. Det visade sig att de hade bytt inriktning och åkt o spelat minigolv. Det det gjorde mig lugnare. Inga bowlingklot, tack o lov.






Det har varit fina dagar så vi har badat en del. Både i sjö & hav. Albert gillar verkligen detta med att bada och även att bada i sin balja här hemma. Och det är väl tur för det blir nästan ett bad efter varje måltid då han gärna kletar käk i håret o örat.






I vårt hem händer det grejer hela tiden tycker jag. Nya madrasser, diskmaskin, ny PLATT tv & tält så himla GÖTT!!!



2 par nya glasögon har jag köpt mig oxå men tyvärr ser jag jäkligt dåligt med dem så jag måste nog gå o klaga lite.


Något som hängt över oss är tackkorten från bröllopet, nu har de idag lagts på lådan så det känns bra.

Vi har även hunnit med en tur ut på Torstö för att hälsa på E & farfar & amrikanarna. Det var A första båttur och han verkade gilla det hela, huvudet gick i 360 grader. Det blev en trevlig dag med bad & god mat & trevligt sällskap.

Idag är Albert 11 månader & P 37 är & 11 månader. Fina killar, den ena är lugn o stilla den andra är det turbo fart på. Bara att gissa vem som är vem. Albert stoppar allt i munnen. Igår köpte vi en ny liten boll till honom, efter några mintuter ser jag att han klarat av att slita av en bit från bollen. P blev tokig och slängde ut bollen genom fönstret:)
Albert har varit på 11 månaders kontroll och det gick bara fint. Följer sin kurva som han skall och hade tillomed ökat lite mer i vikt. Nu är han 74cm lång och väger 8,8kg. "Ett piggt & aktivt barn" blev utlåtandet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar