måndag 5 juli 2010

10 månader

Eftersom jag klantade till det med min semesteransökan blev jag helt plötsligt ledig lite mer. Det blev igentligen riktigt bra fördå har Albert fått vara med sin mamma. Vi har hunnit vara hos optikern och jag har fått köpt mig 2 par nya glasögon. Synd bara att jag tycker att jag ser bättre i mina gamla.
Ett läkarbesök på BVC har vi oxå hunnit med. Det var 10 månaderskollen. Albert följer sin kurva som han ska. Nu är han 72 cm lång och väger nästan 8 ½ kg. Sen födseln har hans huvud växt 10 cm. Svårt att förstå nu hur liten han var.
Hemma är det nu fullt ös, Albert ställer sig gärna upp och har börjat " prata" eller ljuda väldigt mycket, att leka med läpparna o göra pruttljud är oxå kul.

Vi har varit iväg till stranden ett par gånger badat. Väldigt skönt o svalkande.

Nu har vi även köpt madrasserna som vi fick i bröllopspresent. Skönt at bli av med de gamla men jag känner mig som prinsessan på ärten. Vaknade med så ont i ryggen. Är inte van att ligga på så hård madrass men det är bara att vänja i sig. Gött med nytt ialla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar