lördag 24 maj 2014

Sommarvärme

Nu har det varit några härliga dagar med sommarvärme. Självklart kom detta som en total överraskning. (Pricis som snön för kommunen varje vinter)Så inga sommarkläder är framtagna och knappt är vinterkläderna borttagna. Dags att göra ett röj i skåpen och nere i källaren. 

I torsdags var förskolan iväg till Borås djurpark och jag följde med. Har inte varit där sen barn, så det var en rolig utflykt. Det var tur att det blåste annars hade det nog blivit olidligt varmt. Jag var med A hela dagen och det var kul att se hur han funkar tillsammans med sina kompisar och fröknar. Roligt att se hur glada barnen blev av att få se elefant,giraff och zebrabebisar. De har jobbat med savannen på förskolan så barnen kunde massor om djuren. Visste ni att tungan på giraffen är lika lång som din arm?  
Varken jag eller killarna var fräcka på kvällen så det blev en tidig kväll för oss tre. 

Det var skönt att förskolan var stängd på fredagen så vi bara kunde slappa i hettan. På em hämtade vi P och åkte ner till Frillesås för bad,grillning och brännboll. 3/4 av familjen badade, jag fegade ur men de  andra tre tyckte det var jätteskönt i vattnet. Att spela brännboll och ha H springandes med mig var oxå roligt, jag hoppas att det kommer bli mer sådana här spontan aktiviteter i sommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar