tisdag 31 maj 2011

Stadsbarn?

Det var så himla fint väder, solen sken och det var väldigt varmt när jag slutade jobbet idag. Så jag åkte hem och packade en liten fikakorg till mig o Albert. Hämtade honom från dagis och åkte upp till Kåsjön. De har gjort en ny badplats där som ska vara mera för barn. Vi hann gå 10 m innan Albert satte sig ner mitt i skogstigen och bara skrek. Han skulle då inte gå en meter till. Hade det inte varit att vi varit så nära bussgatan hade jag gått o han fått sitta kvar. Nu slängde jag honom under armen och gick iväg med mycket bestämda steg.
Vi kom fram tillslut till den nya badplatsen, som har en fin grön gräsmatta. Jag la ut en handduk som vi satte oss på. Sen tänkte jag..: alla tycker om att gå utan strumpor och skor. Där hade jag fel. När Albert kände gräset under fötterna studsa han tillbaka upp i mitt knä. Jag försökte locka och lura med allt men fort det kom lite gräs på foten drog han den till sig. Så nu vet jag hur jag ska kunna ha en lugn och skön sommar. Stor gräsmatta och en liten filt till Albert..fast det dröjer nog inte länge innan han kommer på hur skönt det är att gå barfota i gräset.
Vi stannade inte så länge för det kom hemska moln och blev kallt. Men vi hann iallafall fika och titta på två tjejer som badade. De verkade inte tycka att det var kallt. Själv gick jag inte ens o kände på vattnet.

Under helgen var vi på läger och albert var hur go som helst. Skönt att han funkar så bra när vi är iväg med andra människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar