onsdag 9 februari 2011

RIA

I måndags var jag och två kollegorRIA i Partille för att göra en liten insats. RIA stöttar utsatta i kommunen och serverar frukost och har lite olika aktiviteter för dessa människor. Nu var det dax att de utsatta skulle få sina fötter fina. Träffade 4 människor med väldigt olika livssituationer, mycket intressanta livshistorier. Mest nervös blev jag när det kom in en kille som går på droger, han lärde mig att man kan ta amfetamin i ben o fötter. Hans såg hemska ut. Han hade ett problem med ena foten,snacka om att kunna göra en människa glad. När han gick från mig hade han inte ont.
Vi ska tillbaka slutet av feb för att träffa några andra.

Ideellt arbete är ju något jag är van vid men detta kändes bra då de blev så glada o tacksamma!
Veckans goda gärning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar